07.06.2013, Танјуг

Пројекат градње Канала Морава је изводљив иако постоје одређене инфраструктурне препреке, јер њих је могуће решити, оценила је данас делегација кинеске националне компаније „Чајна Гезхоуба Груп Корпорејшн“.

kanal_morava_tanjugБЕОГРАД – Пројекат градње Канала Морава је изводљив, иако постоје одређене инфраструктурне препреке, које је могуће решити, оценила је данас делегација кинеске националне компаније „Чајна Гезхоуба Груп Корпорејшн“.

Та дегација, која је претходне две недеље у Србији прикупила сву техничку документацију за тај пројекат, обишла десетине установа, предузећа, завода и на 30 локација се уверила у добру пловност Мораве, најавила је да ће за неколико недеља српској Влади доставити предлог за реализацију тог великог пројекта.

Министар природних ресурса, рударства и просторног планирања Милан Бачевић рекао је новинарима, после састанка са кинеском делегацијом која га је информисала о прикупљеним подацима са терена, да је сада више оптимиста него пре неколико месеци да  је тај посао могуће реализовати.

„Овај пројекат је нешто у шта треба веровати и подржати и има више смисла него што што би скептици признали,“ рекао је Бачевић.

Министар је најавио да је планирано да студија изводљивости за Канал Морава буде завршена до краја јула, али да ће можда тај посао бити завршен у још краћем року ако се прихвати предлог кинеских стручњака, који за сада није желео да открије.

Бачевић је нагласио да на састанку није било речи о начину финансирања канала и да ли ће то бити из кинеског развојног фонда за југоисточну Европу вредног 10 милијарди долара.

Он је поновио да се држава Србија неће задуживати за тај пројекат, који ће се реализовати и без задуживања, ако струдија изводљивости покаже да је то могуће.

Србија нема новца за тај пројекат, али постоје и други начини да се то уради, истакао је Бачевић и додао да је још рано говорити о финансирању и да прво треба да се заврши просторни план посебне намене и да се за то добије сагласност локалних самоуправа, па тек онда је на држави да обебзеди неопходан новац.

Он је прецизирао да је тај пројекат полифункционалан и да би се изградњом канала Морава не само побољшала пловност реке, већ би се и створили повољнији услови за бављење пољопривредом, туризмом, омогућила изградња хидроелектрана и спречиле поплаве, али и миграције становниошта из моравског слива.

Бачевић је међутим додао да би тај посао могли да успоре одређени инфраструктурни пројекти које је неопходно изместити.

Шеф кинеске делегације Хуанг Лин изјавио је да је тај пројекат изводљив, али да постоје препреке које морају да се реше, и да ће кинески стручнајци, на основу прикупљеног материјала, пронаћи право решење.

„Ово је изузетно велики и историјски важан пројекат, који се дуго планира“, нагласио је Лин и најавио да је ће сада, када су прикупили неопходне податке, та кинеска компанија Влади Србије дати технички предлог за реализацију тог пројекта, на који очекују сагласност.

Спремни смо и да коригујемо делове тог предлога, ако затреба, рекао је Лин и додао да ће се Канал Морава вероватно реализовати фазно, због сложености посла.

Лин је подсетио да је претходних 14 дана седам инжењера „Чајна Гезхоуба Груп Корпорејшн“ посетила 10-ак институција у Србији, укључујујући институт ЦИП, Енергопројект и остале установе, заводе и предузећа која имају потребну документацију за Канал Морава и да су комплетирали документацију за израду техничког предлога.

Вршилац дужности директора Републичке агенције за просторно планирање Драган Дунчић пренео је да су грађани и сељаци који живе у сливу Западне, Јужне и Велике Мораве, са којима су разговарали српски и кинески стручњаци, изразили оптимизам да ће тај канал бити изграђен, јер би Морава на тај начин била „обуздана“ и не би плавила пољопривредно земљиште и односила им плодове рада.

Он је најавио да се за неколико следећих недеља очекује предлог кинеске стране који ће бити основа за израду просторног плана посебне намене за тај велики пројекат.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *