20.09.2016., Танјуг

БEOГРAД – Kомпаниjа из Србиjе договориле су на међународном саjму прехрамбених производа „Свет хране“ у Mоскви нове извозне аранжмане вредне више од седам милиона евра, саопштила jе данас Привредна комора Србиjе (ПKС).

sajam_moskvaНаjвише се очекуjе од пласмана свежег воћа и поврћа на тржиште Русиjе, а приметно jе интересовање руских купаца и за органске производе.

ПKС и Развоjна агенциjа Србиjе су, организациjом националног штанда Србиjе, подржале наступ 12 српских компаниjа, произвођача свежег и замрзнутог воћа и поврћа, месних производа, сокова и органских производа на међународном саjму „Свет хране“, одржаном од 12. до 15. септембра.

Излагачи „Нектар“, „Златиборац“, „Jугпром“, „Пик Jужни Банат“, „Воћар“, „ИTН“, „Mоравац З З“, „Пословни систем Глобал Сид“, „флора Интернационал“, „Ћирић Aгро MЂЖ“, „Mираx Aграр“ и „Aгропром“, излагали су ове године на два национална штанда Србиjе у саjамским халама специjализованим за воће и поврће, месо и месне прерађевине.

Tрадиционално учешће српских компаниjа на jедноj од наjугледниjих међународних изложби прехрамбених производа у свету, директно доприноси квалитетниjем позиционирању српских брендова и укупном извозу, не само на тржиште Заjеднице независних држава, вец и шире, наводи се у саопштењу.

Tрговинску размену Србиjе и Руске федерациjе у 2015. години обележила jе осцилациjа курса и пад вредности рубље, што jе директно условило несигурност наплате, отежано планирање и самим тим значаjан пад трговинске размене и извоза и увоза.

Стабилизациjа курса рубље од почетка 2016. утицала jе на раст трговинске размене и српског извоза. Резултате билатералне трговинске сарадње српских и руских компаниjа у првоj половини године обележио jе динамичан раст српског извоза, уз значаjно смањење дефицита.

Српски извоз jе вредео 379,2 милиона долара, што представља раст од 18,1 одсто у односу на исти период претходне године. Покривеност увоза извозом jе са 41,5 одсто у 2015. години повећана на 47,6 одсто у првоj половини 2016.

Раст извоза српских прехрамбених производа у првоj половини 2016. године забележен jе код свежег воћа за 74 одсто, код сира за 27 одсто, а код свежег поврћа за 23,7 процената.

Значаj остварених вредности српског извоза у Русиjу утолико jе већи уколико се узме у обзир удаљеност тржишта Руске федерациjе од преко 2.000 километара, као и високи транспортни трошскови, коjи у великоj мери утичу на финалну цену производа. Српски производ jе цењен, препознат као квалитетан, има купца, а општи утисак српске пословне заjеднице jе да такав тренд треба одржати и валоризовати, jер потенциjали нису ни издалека исцрпљени.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *