07.11.2016., Дневник, Љ. Малешевић

У Србији има 62 пољопривредне школе с 15 активних образовних профила и у њима се годишње школује 3.000 ученика. Међутим, тај број средњошколаца који заврше пољопривредну школу није довољан и ни близу не задовољава потребу тржишта рада. Министар пољопривреде и заштите животне средине Бранислав Недимовић истиче да су Србији потребни техничари за ратарство, у повртарству и воћарству.

poljoprivredno_skolstvo– Треба нам оних људи који знају како да воде процесинг у прерађивачкој индустрији – каже Недимовић. – То је оно што смо ми помало заборавили због свих девастација последњих 20 до 25 година у прерађивачком сектору.

Морамо да се вратимо на оно што је било седамдесетих и осамдесетих година прошлог века, у чему је стара Југославија била лидер, да не бисмо дошли у ситуацију да само производимо јефтину а квалитетну сировину, а да неко други скида кајмак.

Министар истиче да су Србији преко потребни и погонски инжењери и предузетници и носиоци пољопривредних газдинстава. Да би пољопривредне школе постале конкурентне, Министарство пољопривреде ће из својих извора помоћи њихово техничко опремање.

С оценом да се под хитно мора мењати начин образовања у области пољопривреде слаже се и министар просвете, науке и технилошког развоја Младен Шарчевић. Због тога се ових дана, када се у ресорном министарству прави план уписа ученика у средње школе у наредној школској години, као основа узима број незапослених у појединим општинама. Тај број даваће смер у којем правцу мора ићи реформа политике уписа у средње школе. Већ на самом старту пољопривредним школама у многим општинама дат је већи значај у даљој политици реформисања школства јер је и међу самим школама тог профила велика неуједначеност.

– У Србији постоје изузетно квалитетне и добро опремљене средње пољопривредне школе, које немају шта да реформишу јер имају одличан сточарски део и део за испитивање квалитета намирница, као и сву потребну механизацију – рекао је Шарчевић. – Једном речју оне су „мала огледна добра”. Постоје и добре специјализоване пољопривредне школе које се баве прерадом хране, али има и других ситуација, да школе немају довољно земљишног фонда па ни довољну подршку локалне заједнице.

Добар пољопривредни техничар овде има будућност

– Добра пољопривредна производња, добар пољопривредни техничар, касније студент или докторанд, у било којем пољопривредном сектору,  у Србији има будућност – поручује министар Шарчевић, додајући да се због тога мора увести систем ка оном што се зове потреба друштва, потреба породице.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *