25.10.2011., Пољопривреда.инфо

Раст популације појединих етничких заједница у САД и жеља осталог становништва за здравијом исхраном повећавају тражњу за козјим месом. Продаја путем аукција, директним маркетингом и на велико. САД од нето извозника постале увозник, пре свега из Аустралије.

Према подацима Америчког министарства за пољопривреду (УСДА), у јулу 2010. та држава је имала 3,16 милиона коза. Од тога, на фармама је било 2,3 милиона а тржишту је понуђено 830.000 грла. Највећа производња је у Тексасу, који чини готово половину производње, а затим следи Тенеси.

Домаћа потрошња је углавном сконцентрисана у областима у којима постоји традиција у потрошњи. Козје месо се ретко виђа у редовним продавницама због ограничене, и неуједначене понуде. Оно је такође скупље од пилећег и осталог црвеног меса.

Раст популације појединих етничких заједница у САД и жеља осталог становништва за здравијом исхраном повећавају тражњу за козјим месом. Козје месо је има низак садржај масти и холестерола.

Највећи раст производње и прераде производа од коза је у Тексасу. У ту државу је 1993. године из Јужне Африке је увезена бурска коза. Квалитет меса од те расе се оцењује као одличан. У Тексасу је бурска коза укрштена са шпанском козом са циљем повећања производње меса.

Према подацима Лангстон универзитета, Сједињене Државе су до 1991. биле нето извозник козијег меса. У 2009. САД увози укупно 11,706 тона козјег меса, од кога већина долази из Аустралије. Нови Зеланд извози мањи део козјег меса у Сједињене Државе.

Највечи потрошачи козијег меса долазе из латино и азијске популације. Тражња за козјим месом је највећа при одређаним празницима као што су Ускрс, Божић и Нова година,. Муслимански празници су на основу лунарног календара. Рамазан се прославља месец дана. Породице обично окупљају за прославе на почетку и на крају Рамазана. Тада су повећани захтеви за козијим месом. Јевреји су такође велики потрошачи козијег меса.

Козе се у САД продају на аукцијама, а није реткост да велики трговински ланци уговарају производњу на велико. У последње време све је заступљенији директни маркетинг где фармери путем Интернета комуницирају са потрошачима.

 Ђорђе Симовић,

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *