17.03.2012., Танјуг

Крајем марта и почетком априла потрошаче у Србији очекују нова поскупљења безалкохолних пића, флашираних вода, кућне хемије и козметике

БЕОГРАД – Крајем марта и почетком априла потрошаче у Србији очекују нова поскупљења безалкохолних пића, флашираних вода, кућне хемије и козметике, али ће цене хлеба, брашна, уља, млека, шећера и свежег меса и даље бити стабилне, јер су марже за те производе под контролом државе, рекли су трговци агенцији Танјуг.

Разлози су, како наводе трговци, нови, виши, ценовници које су им проследили добављачи и произвођачи због раста курса евра и поскупљења горива.

У наредном периоду може се очекивати поскупљење сувомеснатих производа од пет до 30 процената, зависно од произвођача, јаја за 10 процената, маргарина за пет процената, тестенина од 10 до 13 процената као и квасца од пет до 12 процената.

У неким трговинама поскупеће, такође, свежа и смрзнута пилетина за шест одсто, неки кондиторски производи, углавном из увоза, до десет одсто, супе из кесице пет одсто за колико ће „скочити“ и цена неких врста кафе, док ће и минералне воде поскупети за осам одсто, а газирани сокови за пет процената.

Влада Србије крајем просле године донела је Уредбу којом се маржа у промету основних животних намирница ограничава на десет одсто. Уредба се односи на пшенично брашно тип 400 и 500, јестиво сунцокретово уље, термички обрађено кравље млеко (пастеризовано, стерилизовано), јогурт, бели кристални шећер, и свињско, говеђе, кокошје свеже месо и слатководну рибу.

На поскупљења организације потрошача негодују јер, како објашњавају, то ће додатно урушити ионако низак стандард грађана Србије. Председница Центра за заштиту потрошача (ЦЕПС) Вера Вида истакла је да су трговци једва дочекали скок евра према динару како би оправдали подизање цена.

„Брине нас поскупљење (неких) важних животних намирница, јер је то додатни удар на ионако танак новчаник наших потрошца“, казала је она Танјугу.

Вида је подсетила да на просечну потрошачку корпу у Србији одлази око 40 одсто просечне зараде, што је знатно више изнад просека у ЕУ (око 17 процената), док ће највљена поскупљења тај постотак повећати. Председница ЦЕПС-а позвала је трговце да буду солидарни са потрошачима да у јеку кризе не мисле само на профит и да им репер не буде раст евра, него да се осврну на просечне плате и пензије у Србији које дуго нису повећане.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *